تاریخ ایکس‌باکس اتفاقی نادر را تجربه کرد

23452353534543 - تاریخ ایکس‌باکس اتفاقی نادر را تجربه کرد

احتمالاً برای اولین بار در تاریخ ایکس‌باکس ، یکی از اچیومنت‌های بازی Homestead Acrana به دلیل غیرقابل دست‌یابی بودن، توسط مایکروسافت حذف شد.

هیچکس نمی‌تواند منکر این واقعیت شود که شکل و فرم حال حاضر دنیای کنسول‌ها، تحت‌تاثیر شدید پلتفرم ایکس باکس و عملکرد آن در سال‌های گذشته بوده است. اگرچه پلی استیشن و سایر صاحبان پلتفرم، از سال‌ها پیش قابلیت‌های مبتنی بر شبکه مخصوص خودشان را ارائه می‌دادند اما وقتی نوبت به تجربه آنلاین بازی‌ها روی کنسول‌ها می‌رسد، این Xbox Live بود که همه چیز را تغییر داد. ویژگی‌هایی که با ایکس باکس ۳۶۰ وارد دنیای بازی‌های ویدیویی شدند، هم‌اکنون جزو جدایی ناپذیر تمامی پلتفرم‌ها هستند؛ ویژگی‌های چون فروشگاه دیجیتالی، پروفایل، صحبت گروهی و صد البته، Achievements.

ایکس باکس با Achievements در واقع سیستمی طراحی کرد که به بازی‌بازان برای تکمیل کردن قسمت‌های یک بازی مانند چالش‌ها، بخش داستانی یا مواردی از این قبیل، پاداش می‌داد. اگر پیگیر تروفی‌ها و اچیومنت‌ها در دنیای بازی‌ها باشید، حتماً می‌دانید که برخی مواقع Achievementهایی وجود داشته‌اند که به دلایلی مانند خاموش شدن و از کارافتادن سرورهای چندنفره، سخت بودن خود بازی یا حتی وجود باگ و گلیچ، به‌دست آوردن آن‌ها بسیار سخت بوده است.

با اینکه بسیار کم پیش می‌آید که یک Achievement به قدری سخت یا غیرمنطقی باشد که هیچکس نتواند آن را به‌دست آورد اما سال جاری، عنوانی به نام Homestead Acrana منتشر شد که در ازای دادن پاداش به بازیکنان، درخواستی غیرمعقول از آن‌ها داشت. برای به‌دست آوردن اچیومنت «You Can’t Be Too Prepared» که ۱۰۰ امتیاز Gamerscore به شما پاداش می‌داد، باید تمام آیتم‌های درون بازی را کرفت می‌کردید و اگرچه در ظاهر، انجام این کار خیلی سخت به نظر نمی‌رسد اما در Homestead Acrana صدها آیتم مختلف وجود دارد که ساخت و تهیه آن‌ها اصلاً آسان نیست.

می‌شود گفت که تا اینجای کار هیچ چیز عجیب و غریبی وجود ندارد اما یکی از آیتم‌های بازی تحت عنوان Green Ankle Boots، برای کرفت شدن به موادی نیاز دارد که پیدا و ترکیب کردنشان به هیچ‌وجه ممکن نیست. از آن‌جایی که نمی‌توان این آیتم را درون بازی ساخت، پس نمی‌توان اچیومنت «You Can’t Be Too Prepared» را نیز به‌دست آورد و به همین منظور سازندگان، تغییراتی اعمال نمودند تا آیتم‌های غیرقابل دست‌یابی از بازی حذف شوند و ۱۰۰ امتیاز Gamerscore نیز به سایر اچیومنت‌ها اختصاص داده شد؛ اما مشکل همچنان پابرجا باقی ماند.

هنگامی که نحوه دریافت یک اچیومنت در سیستم ایکس باکس ثبت شود، سازندگان دیگر نمی‌توانند آن را تغییر داده یا حذف کنند و تنها کاری که از دست آن‌ها برمی‌آید، ارائه دلایل محکم به مایکروسافت برای از میان بردن اچیومنت مذکور است. با توجه به اینکه «You Can’t Be Too Prepared» در طول حیات خود توسط هیچ بازیکنی به‌دست نیامد، احتمال می‌رود شرکت Serenity Forge درخواست خود را به مایکروسافت ارسال و از این طریق برای حذف آن اقدام کرده باشد.

منبع : گیم فا

 

همچنین بررسی کنید ...

هل‌درایورز ۲, جناح جدیدی در راه است!

پس از رفع مشکلات سرور بازی هل‌درایورز ۲ ، استودیو Arrowhead Game به‌روزرسانی‌های جدیدی برای …